Projekto „Specialiųjų ugdymosi poreikių vaikų ugdymas: iššūkiai, galimybės ir patirtys“ įgyvendinimas
Šiaulių Lopšelyje-darželyje „Ežerėlis“ vykdomas Erasmus+ KA122-SCH-1F5D154F projektas „Specialiųjų ugdymosi poreikių vaikų ugdymas: iššūkiai, galimybės ir patirtys“. Projektas finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis.
Projekto tikslas- stiprinti save kaip ugdymo bendruomenę užtikrinant lygiavertį, kokybišką ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą kiekvienam vaikui, nepaisant jo gebėjimų ar specialiųjų ugdymosi poreikių.
Projekto metu siekiama gilinti žinias švietimo pagalbos teikimo, individualios pagalbos vaikui, specifinių sutrikimų ankstyvosios diagnostikos ir intervencijos srityje, tinkamų nuostatų į specialiųjų ugdymosi poreikių vaikus formavimo.
Projekto metu įstaiga siekia tobulinti savo ugdymo turinį, papildyti inovatyviais, naujais ugdymo metodais, kryptimis, atliepiančiomis specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų poreikius, didelį dėmesį skiriant įtraukčiai ir praturtinti edukacines erdves.
2022 m. gegužės mėnesį lopšelio-darželio direktoriaus pavaduotoja ugdymui Sonata Janauskienė ir socialinė pedagogė Aistė Juknevičienė dalyvavo Erasmus+ mobilumo mokymuose „Identifying barierrs to learning“ Ispanijoje, Barselonos mieste.
Šių mokymų esminės kryptys – specialiųjų ugdymosi poreikių, mokymosi sutrikimų, tokių kaip disgrafija, diskalkulija, disleksija, aktyvumo ir dėmesio sutrikimo (ADHD) apžvalga, tinkamų nuostatų į šiuos sutrikimus formavimas.
Mobilumo mokymu metu įgytos reikšmingos teorinės ir praktinės žinios apie aukščiau minėtų sutrikimų terminologiją, diagnozavimą, ugdymo metodus ir galimybes teikiant pagalbą. Šios žinios padės gerinti švietimo pagalbos teikimo kokybę įstaigoje ir kryptingai, nuosekliai įgyvendinti ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą atliepiant kiekvieno vaiko poreikius.
Lopšelio-darželio direktoriaus pavaduotoja ugdymui pedagogų bendruomenei pristatė projekto įgyvendinimo eigą, siektinus ir jau pasiektus rezultatus, įgytas žinias mobilumo mokymų metu, pasidalino praktiniais patarimais, dirbant su įvairių sutrikimų turinčiais vaikais.
Projekto metu parengta metodinė medžiaga, rekomendacijos, edukacinės erdvės papildytos inovatyviomis priemonėmis, įrengtas sensorinis kambarys.
- Erasmus+ KA122-SCH-1F5D154F projektas