STEAM veikla - saldainių gamyba iš molio

Šios veiklos tikslas – supažindinti vaikus su STEAM principais (mokslu, technologijomis, inžinerija, menu ir matematika) per kūrybinį procesą, skatinant smalsumą, eksperimentavimą ir vaizduotės lavinimą. Veikla prasidėjo "Vėžliukų" grupės vaikų pokalbiu apie saldainius: jų formas, spalvas, skonius ir gamybos būdus. Vaikams mokytoja Rūta paaiškino, kad šiandien jie patys kurs saldainius iš molio, tyrinės ir dekoruos juos, kaip tikri kūrėjai bei tyrinėtojai.
Pirmiausia vaikai susipažino su molio savybėmis: tyrinėjo jo tekstūrą, drėgnumą, plastiškumą. Jiems buvo suteikta galimybė pajusti molį rankomis, jį spausti, formuoti, stebėti molio paviršių per padidinimo stiklą. Kartu vyko diskusijos apie tai, kaip molis keičiasi, kai yra spaudžiamas ar išdžiūsta. Tokie tyrinėjimai padėjo vaikams geriau suprasti mokslinius procesus. Molio kūryboje atsiskleidė inžinerijos principai, kai vaikai ieškojo būdų, kaip padaryti saldainius tvirtus ir stabiliai išlaikyti norimą struktūrą. Pagamintus saldainius vaikai dekoravo. Kiekvienas galėjo laisvai pasirinkti spalvų derinius ir išreikšti savo kūrybines idėjas. Meninė dalis padėjo vaikams suvokti, kaip spalvos ir tekstūros gali pakeisti saldainių „skonio“ įspūdį. Be kūrybinio proceso, vaikai svėrė pagamintus saldainius, lygino jų svorius, dydžius ir skaičiavo, kiek jų pavyko pagaminti. Mokytoja  skatino aptarti, kuris saldainis sunkiausias, o kuris lengviausias, ugdant vaikų skaičiavimo ir matavimo įgūdžius.
Veiklos pabaigoje vaikai aptarė savo patirtį, dalinosi, kas jiems labiausiai patiko, ir diskutavo apie tai, ką išmoko. Ši veikla padėjo vaikams lavinti kūrybiškumą, smalsumą, loginį mąstymą bei smulkiąją motoriką. Ji skatino tyrinėjimą, problemų sprendimą ir bendradarbiavimą, kartu suteikdama galimybę įdomiai ir kūrybingai mokytis per žaidimą.

Autorius:
Rūta Gedvilienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas