Šiaulių lopšelis - darželis „Ežerėlis“

Papildomas ugdymas/is

Į ikimokyklinio ugdymo ir priešmokyklinio ugdymo programas integruojamos programos, inovatyvūs ugdymo/si metodai

Tarptautinė programa „Zipio draugai“

Priešmokyklinėje grupėse įgyvendinama tarptautinė programa „Zipio draugai“ Vaiko labui , kurios tikslas – ne tik padėti 5-7 m. vaikams išmokti įveikti juos ištikusius sunkumus, bet ir parodyti, kaip svarbu kalbėtis su kitais žmonėmis, kai apima liūdesys ar pyktis, ir kaip svarbu išklausyti kitus, kai jiems liūdna ar pikta.

Programa „Zipio draugai“ moko vaikus kaip įveikti kasdienius emocinius sunkumus: atstūmimą, netektį, vienatvę, patyčias ar priekabiavimą, įvykusius sunkius pokyčius. Padeda suvokti ir skatina kalbėti apie savo jausmus, ieškoti būdų su tais jausmais susitvarkyti. Moko vaikus empatijos, susirasti draugų, prisitaikyti prie naujų aplinkybių, kreiptis paramos ir ją priimti, padėti aplinkiniams. Padeda ne tik nesileisti būti patyčių aukomis, bet ir patiems netapti priekabiautojais. Specialistų nuomone, programa „Zipio draugai“ yra išskirtinė kitų prevencinių programų tarpe. Šią programą parengė organizacija „Befrienders International“, vykdo tarptautinė organizacija „Partnership for Children“, o Lietuvoje programą įgyvendina Viešoji įstaiga „Vaiko labui“, bendradarbiaudama su ŠMSM, Jaunimo psichologinės paramos centru, Švietimo plėtotės centru.

Socialinio – emocinio ugdymo programa „Kimochis“

Socialinio – emocinio ugdymo programa „Kimochis“ Socialinių emocinių ikimokyklinio amžiaus vaikų igūdžių lavinimas (japonų kalba kimochi reiškia „jausmas“). Ją įgyvendiname nuo 2018 metų rugsėjo mėnesio. Ši programa skirta ikimokyklinio amžiaus vaikams. Tai smagios ir lengvai į ikimokyklinio ugdymo programą integruojamos veiklos, padedančios vaikams pažinti savo jausmus, įgyti pasitikėjimo savimi ir išmokti spręsti keblias socialines – emocines situacijas. „Kimochiai“ – skirtingus charakterius turinčios lėlytės Debesėlis, Vikšrelis, Katė, Balandė Meilė ir kt. „slepia kokį nors jausmą“ ir moko vaikus apie juos kalbėti, juos įvardinti ir paaiškinti, ką jaučia. „Kimochiai“ moko savikontrolės, kaip tinkamai parinkti balso toną, žodžius, suprasti kūno kalbą ir konstruktyviai bendrauti. Ši programa integruojama ikimokyklinio ugdymo „Žvaigždučių“ grupėje.

 

STEAM ugdyma(sis) mūsų lopšelyje-darželyje

Mūsų įstaigoje ypatingą dėmesį skiriame STEAM ugdymui(si) – šiuolaikiškam, patyrimais grįstam vaikų mokymosi būdui. STEAM apjungia penkias sritis: gamtos mokslus (Science), technologijas (Technology), inžineriją (Engineering), meną (Arts) ir matematiką (Mathematics).

STEAM veiklose vaikai ne tik atranda naujų žinių, bet ir mokosi jas taikyti praktiškai. Tyrinėdami, kurdami ir eksperimentuodami jie ugdosi smalsumą, kūrybiškumą, gebėjimą bendradarbiauti ir spręsti problemas.

Kodėl STEAM ugdymas svarbus vaikui?

  • Vaikai mokosi per patirtį – stebi, liečia, tyrinėja, konstruoja, kuria.
  • Įgyjami pirmieji kritinio mąstymo ir problemų sprendimo įgūdžiai.
  • Skatina smalsumą ir tyrinėjimą – vaikai drąsiai klausia „kodėl?“ ir „kaip?“.
  • Ugdo problemų sprendimo įgūdžius – mokosi bandyti, klysti ir atrasti naujus sprendimus.
  • Skatina kūrybiškumą ir vaizduotę – menas jungiasi su mokslu, gimsta netikėtos idėjos.
  • Stiprina matematinius gebėjimus – skaičiavimas, matavimas, modeliavimas tampa žaidimu.
  • Lavina inžinerinį mąstymą – konstruojant, kuriant ir testuojant vaikai supranta, kaip veikia daiktai.
  • Turtina kalbą ir bendravimą – diskusijos, idėjų pristatymai ir bendri projektai ugdo kalbinius įgūdžius.
  • Mokosi bendradarbiauti – veikdami komandoje vaikai mokosi dalintis, susitarti ir palaikyti vieni kitus.
  • Suteikia prasmingą ryšį su pasauliu – tyrinėjimai kyla iš kasdienybės: vandens, smėlio, augalų, garsų.

Mūsų pedagogai kuria aplinką, kurioje kiekviena diena tampa nauju atradimu. STEAM ugdymas padeda vaikams ne tik pažinti pasaulį, bet ir patirti, kad mokymasis gali būti įdomus, kūrybiškas ir kupinas džiaugsmo.

  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams